LeaseWeb introduceert 100TB dedicated servers

LeaseWeb, één van de grootste Europese hostingproviders, kondigt vandaag een nieuwe serie dedicated servers aan inclusief 100 Terabyte (TB) dataverkeer per maand.
LeaseWeb maakt uitsluitend gebruik van A-merk servers van Dell en HP. Elke server is verbonden met een dedicated 1Gbps uplink. Klanten kunnen zo websites en applicaties, die veel dataverkeer verbruiken, hosten op een betrouwbare serverinfrastructuur, die verbonden is met een internationaal netwerk.

Klanten die kiezen voor de nieuwe dedicated server pakketten, betalen geen opstartkosten en zitten niet direct vast aan een contract voor de lange termijn, maar kunnen de server(s) ook gedurende één maand huren. De servers worden geïnstalleerd met een Linux of Windows besturingssysteem met  een ruime keuze aan extra opties. Tegen geringe kosten kunnen klanten kiezen voor een upgrade naar een ongelimiteerde 1Gbps uplink poort.

Met verbindingen naar alle grote internet exchanges in Europa en uitstekende connectiviteit met Noord-Amerika heeft LeaseWeb een kwalitatief hoogwaardig netwerk en onderscheidt het aanbod van LeaseWeb zich op prijs en kwaliteit van andere hostingproviders. De 100TB dedicated servers reduceren de hostingkosten aanzienlijk en bieden de mogelijkheid grote hoeveelheden data te distribueren. De 100TB dedicated servers zijn zeer geschikt voor grootverbruikers van bandbreedte zoals high-traffic websites, opslag-  en off-site back-up applicaties. Het netwerk van LeaseWeb beschikt over een capaciteit van meer dan 1,5Tbps. De groeiende infrastructuur van LeaseWeb strekt zich momenteel uit over acht datacenters in Nederland, Duitsland, België en de Verenigde Staten.

LeaseWeb werkt samen met alle grote internationale transit providers en internet-exchanges in Amsterdam, Londen, Frankfurt, New York, Brussel, Kopenhagen, Parijs, Boedapest, Boekarest, Warschau, Praag, Bratislava, Milaan, Wenen, Stockholm, Oslo, Zürich en Madrid.
“Sinds 1997 lopen we met LeaseWeb voorop in de hostingmarkt, omdat we betaalbare en kwalitatief hoogwaardige hostingoplossingen leveren. Met de introductie van de 100TB dedicated servers versterken we ons productportfolio en zijn we nog beter in staat om in te spelen op de toenemende vraag naar hoge bandbreedte oplossingen”, aldus Ruud Mous, Commercieel Directeur van LeaseWeb.