OCOM een van de snelst groeiende bedrijven in de Benelux

Internetserviceprovider staat met een omzet van € 50 miljoen op de 41e plaats in de Deloitte Technology Fast50

OCOM, een van de meest toonaangevende internetservicebedrijven van Europa, staat op de 41e plaats in de lijst met snelst groeiende technologiebedrijven in de Benelux. Met een omzet van € 50 miljoen, de hoogste omzet op de lijst, heeft OCOM volgens de Deloitte Technology Fast50 2011 een groei van 40% gerealiseerd in 2010; de verwachting is dat de groei 39% bereikt in 2011.

OCOM is een vooraanstaand internetserviceprovider en heeft merken in zijn portfolio als LeaseWeb, één van de grootste hostingproviders in Europa; het CO2-neutrale datacenter EvoSwitch; leverancier van modulaire datacenters DataXenter en netwerkservicebedrijf FiberRing. In het kader van de Deloitte Technology Fast50 evalueert Deloitte de fiscale omzetgroei van de deelnemende technologiebedrijven over een periode vijf jaar – in dit geval van 2006 tot en met 2010 – en vergelijkt het de groeicijfers met elkaar. Na een sterk jaar in 2010 mag OCOM zich volgens Deloitte een van de snelst groeiende internetserviceprovider van Nederland noemen.

“Het feit dat we opgenomen zijn in de Deloitte Technology Fast50 is een erkenning voor onze aanhoudende groei. De plek op deze erelijst is een grote stimulans voor onze product- en serviceontwikkeling. Het heeft ook een positieve invloed op onze datacenters in de VS en Duitsland, waardoor wij weer meer slagkracht hebben om de behoeften te vervullen van onze klanten die internationale groeiambities hebben”, aldus Con Zwinkels, managing director van OCOM. “We liggen op schema met de geplande nieuwe productontwikkelingen voor dit jaar. Hiermee zullen we ons aanbod nog verder verbreden en de snelle groei voortzetten”.